|
Natuurlijk kan niet iedereen zomaar op een heftruck gaan zitten. Er gaat wel heel wat aan vooraf voordat je echt legaal op de heftruck mag rijden. Je moet dan namelijk eerst een cursus hebben gevolgd. Daarna moet je je certificaat daarvoor ook nog hebben gehaald. Toch gaat het vaak wel gepaard met een certificaat. Het is best wel lastig om een certificaat niet te halen. De meeste mensen die een heftruck cursus gaan volgen, willen natuurlijk ook een certificaat halen. Dit is zowel voor de werkgever als de werknemer mooi. Dus beide partijen hebben hier wat aan. Dat is ook belangrijk daarom betaald de werkgever ook vaak de cursus aan de werknemer. Waarom is het voor werkgever belangrijk dat een werknemer een certificaat heeft? Je kunt dan zeggen dat degene een persoon is met een cursus. De kennis is dus opgefrist en je rijdt niet meer onverzekerd rond. Stel je voor dat iemand een ongeluk maakt/veroorzaakt die niet is verzekerd, dan kom jij als werkgever aan het betalen. Je moet dan de schades gaan betalen, de schadevergoeding aan de mensen die zijn betrokken bij het ongeval en je moet een boete betalen. Dit kan flink hoog oplopen dus je kunt beter een van je werknemers een cursus laten doen. Dit kost helemaal niet super veel geld waardoor je dit beter wel kunt laten doen. Zorg er dus voor dat je dit gelijk laat doen want anders kun je je flink in de nesten gaan werken. Waar kun je deze volgen?Op heel veel plekken in Nederland zijn er cursussen te volgen waarbij het leren besturen van een heftruck centraal staat. De prijzen liggen overal rond dezelfde hoogte. Toch is de cursus een heel belangrijk aspect van het veilig rijden. Daarom moet je er voor zorgen dat je toch een goede ondergrond hebt waardoor je veilig rijdt. |
| http://www.blomopleidingen.nl/ |
Veelgestelde vragen
Wat is een heftruckcertificaat en waarom is het nodig?▼
Een heftruckcertificaat bewijst dat je een cursus hebt gevolgd en gemachtigd bent om legaal een heftruck te besturen. Het is verplicht omdat het aantoont dat je de nodige kennis en vaardigheden bezit om veilig te rijden.
Wat zijn de voordelen van een heftruckcertificaat voor werkgevers?▼
Met een gecertificeerde werknemer bent je verzekerd en voorkom je grote financiële risico's. Zonder certificaat betaal je als werkgever alle schades, schadevergoedingen en boetes bij ongelukken.
Hoe moeilijk is het om een heftruckcertificaat te halen?▼
Het is relatief gemakkelijk; de meeste cursusdeelnemers halen het certificaat. De cursus vernieuwt je kennis en zorgt ervoor dat je veilig rijdt.
Betaalt de werkgever de heftruckcursus?▼
Ja, werkgevers betalen vaak de cursus voor hun werknemers omdat het goedkoop is en grote financiële risico's voorkomt bij ongevallen.
Waar kan ik een heftruckcursus volgen?▼
Er zijn op veel plaatsen in Nederland cursussen beschikbaar waar je het besturen van een heftruck leert. De prijzen liggen overal rond dezelfde hoogte.
